close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie. Zgadzam się, nie pokazuj więcej tej informacji
Szczegóły polityki cookie

 Wtorek, 2019-09-17

  Najstarszy w Polsce portal o crossdressingu i transpłciowości
  Istniejemy od 2004 roku

  Ilość odwiedzin: 8224544, ilość odsłon: 65068981
Na skróty
 Familia
 Forum
 Co nowego na forum
 Blog
 Video
 Księga gości
Menu
Strona główna

Ogłoszenia

Aktualności

Nowości w portalu
Nasze projekty
Bieżące wydarzenia
Imprezy i spotkania
Kalendarz spotkań
Od redakcji
Listy do redakcji
Najpopularniejsze

Transpłciowość

Pojęcia
Identyfikacja
Terapia
Pomoc
Przeciw transfobii

Magazyn

Z kraju i ze świata
Zjawiska
Sławni transi
Na granicy płci
Miej świadomość
Prawo
Religia
Moda
Plusy / minusy
Ciekawostki
Na luzie

My i nasi bliscy

LadyLike
Żyć z „nią”
Ja i mój związek

Kultura

Prasa
Teatr
Filmy
Literatura
Grafika
Piosenki

Kawiarenka

Przemyślenia
Moja wielka przygoda
Mój pierwszy raz...
A to ja właśnie...
Transowe przygody
Moje przygody z Anną
Pamiętnik Alex
Wspomnienia Iwony
Opowiadania
Felietony w szpilkach
Biuta Bino

Transformacje

Dbamy o ciało
Makijaż - porady
Ubiór
Włosy i peruki
Dodatki
Tips & tricks
Jak oni to robią!
Makijaż – kurs
Z pomocą medycyny

Poradnik

Przewodnik
Rozmiary
Ciekawy produkt

Katalog

Nasze profile
Specjalnie dla nas
Miejsca i Kluby
Polecamy sklepy
Linki
Pliki do pobrania
Programy

Kontakt

Redakcja
Księga gości
Użytkownicy
Nasza mapa
Najnowsze artykuły
„Casa Valentina” w Och-Teatr (3487)
2019.10.12 Katowice - Trans Wieczorek w Tęczówce (56087)
Sobota nad morzem. (8227)
2019.09.10 Katowice. Dyżur psychologa (32272)
2019.09.03 Katowice. Wtorkowe pogaduchy przy kawie (32784)
Oczami Nowicjuszki (12150)
Do trzech razy sztuka czyli ... (14624)
Wiosenne Plenerowe Trans Party 2019 (27184)
Spostrzeżenia z życia transki (18549)
Trans Sylwester w Tęczówce (25175)
...więcej...
Najczęściej czytane artykuły
Wymiary... idealne (709902)
Tucking&taping, czyli jak pozbyć się wypukłości w kroczu (609209)
Strony prywatne (382175)
Fryzura i makijaż, a kształt twarzy (333312)
Zakupy za granicą (299467)
Wiązanie krawata (278396)
Jaka fryzura? (242560)
Jak zrobić samemu udane zdjęcia? (242032)
Zakupy w Polsce (233279)
Zestawienie rozmiarów obuwia (228668)
...więcej...

Powrót do: Przewodnik

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych
Liczba wyświetleń: 32830


W skrócie:Jak bezpiecznie robić udane zakupy w sklepach internetowych za granicą Polski.

Do artykułu dodano 1 komentarzy. Pokaż komentarze.
Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych

Zakupy dokonywane w sklepach internetowych są coraz powszechniejszą formą nabywania produktów. Podstawową cechą, która decyduje o atrakcyjności zakupów w sklepach internetowych jest wygoda. Zakupy można robić przy minimalnym wysiłku z naszej strony, a jedyne czego potrzebujemy to komputer podłączony do internetu i oczywiście pieniędzy. O ile zakupy w polskich sklepach internetowych są dość proste, to jednak w zagranicznych mogą stanowić problem. Jeśli upatrzymy sobie jakiś towar, to pierwszą czynnością jaką należy zrobić jest sprawdzenie, czy sklep w którym dokonujemy zakupu wysyła zamówienia do Polski. Możemy to zrobić na dwa sposoby: Pierwszy - otwierając formularz zamówienia i sprawdzając czy w adresie zamieszkania na liście krajów (najczęściej w rozwijanym menu) jest „Polska”. Jeśli nie, to prawdopodobnie w tym sklepie nic nie kupimy. Drugi sposób - to kontakt mailowy ze sklepem.



Skoro wybraliśmy już towar, a sklep poinformował nas, że go prześle, pozostaje nam za niego zapłacić. Potrzebna nam będzie do tego karta płatnicza (w niektórych mniejszych sklepach można zapłacić przelewem bankowym lub przekazem pieniężnym Western Union, ale o tym napiszę w części „Zakupy w zagranicznych serwisach aukcyjnych”.

Akceptowane formy płatności

Większość sklepów internetowych akceptuje płatność kartami płatniczymi spod znaku Visa i MasterCard oraz mniej popularnymi w Polsce: American Express, Diners Club, Discover, itd. Płatności w internecie można dokonać jedynie wypukłymi kartami płatniczymi. To karty, na których dane o posiadaczu, numer oraz data ważności karty są wytłoczone (wypukłe).

Nie wystarczą więc najbardziej popularne w Polsce karty debetowe (płaskie) typu Visa Elektron i Maestro. Z kart tego typu można korzystać wyłącznie w bankomatach i elektronicznych terminalach sklepowych (POS). Wszystkie transakcje są dokonywane na podstawie danych zawartych na pasku magnetycznym karty. Wyjątkiem są wirtualne karty Visa zaprojektowane specjalnie dla kupujących w Internecie (np. eKarta mBanku - więcej informacji www.mbank.com.pl/oferta/karty/ekarta.html).

Wypełniamy formularz zamówienia

W większych sklepach (Frederick’s of Hollywood oraz Victorias Secret) możemy się zarejestrować. Można to zrobić przed przystąpieniem do zakupów lub po wybraniu towarów. Ustalamy nazwę użytkownika (w dużej części sklepów będzie to nasz e-mail), hasło, podajemy podstawowe dane personalne oraz adres zamieszkania, adres, na który ma być skierowana przesyłka z kupionymi towarami. W przypadku zagranicznych witryn - dane z naszej karty płatniczej wprowadzamy bez polskich liter (zamiast "ą" wpisujemy "a", zamiast "ó": "o"). Podobnie postępujemy z adresem. Jeżeli wystąpią problemy z autoryzacją transakcji – skontaktujmy się z bankiem.

Upewnijmy się, że w trakcie podawania tych informacji korzystamy z bezpiecznego protokołu transmisji danych – SSL. Można to rozpoznać po ikonce zamkniętej kłódeczki widocznej na dolnej belce przeglądarki lub po przedrostku poprzedzającym adres internetowy: "https://" zamiast "http://". Po kliknięciu na kłódkę otrzymamy informacje na temat certyfikatu bezpieczeństwa danej witryny. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, pojawi się komunikat wygaśnięciu certyfikatu lub braku możliwości jego weryfikacji, zrezygnujmy z połączenia. Informacje przesyłane z wykorzystaniem 128-bitowych algorytmów szyfrujących nie powinny dostać się w niepowołane ręce. Z drugiej strony brak kłódki lub otwarta kłódka oznacza brak szyfrowania. Nasze dane wędrują przez internet otwartym tekstem. Nie możemy do tego dopuścić.

Następnym krokiem jest podanie numeru karty płatniczej (cały czas musimy znajdować się w trybie szyfrowanym), daty jej ważności i wybranie nazwy organizacji płatniczej (Visa, Mastercard/Eurocard, American Express, Diners Club). Niektóre sklepy mogą prosić Cię o potwierdzenie transakcji dodatkowym, poufnym kodem karty (tzw. CVV2 ang. Card Verification Value). Kod CVV2/CVC2 to trzy ostatnie cyfry umieszczone na rewersie karty płatniczej: na pasku, na którym znajduje się nasz podpis (zdjęcie po prawej). W chwili transakcji nie jest konieczne posiadanie samej karty, o ile pamiętasz numer karty i datę jej ważności. Podanie tych danych jest równoznaczne z wyrażeniem przez Ciebie zgody na dokonanie transakcji. Transakcji w Internecie nie potwierdza się własnoręcznym podpisem. Jeżeli mimo wszystko boimy się podać numer naszej karty w internecie, możemy skorzystać z innego sposobu. Część witryn umożliwia przesłanie go faksem lub podanie przez telefon. Pamiętajmy jednak, że to my musimy dzwonić do sklepu. Pod żadnym pozorem proszę nie podawać numeru karty osobie, która zadzwoniła do nas i o to poprosi. To my musimy zainicjować połączenie dzwoniąc wyłącznie na numer podany na stronie internetowej! Nigdy nie wysyłajmy informacji o karcie pocztą elektroniczną!!!

Każdy krok (rejestracja, przyjęcie zamówienia, wysyłka towaru) jest potwierdzany e-mailem przesyłanym na podane wcześniej konto pocztowe.

Część sklepów, przy składaniu pierwszego zamówienia kontaktuje się z bankiem (wystawca karty) w celu zweryfikowania adresu posiadacza karty. Adres podany w banku musi się zgadzać z adresem podanym w formularzu zamówienia. Inne sklepy weryfikują adres przy każdym zamówieniu. Zdarza się również, że bank, który wydał kartę kontaktuje się z nami telefonicznie w celu potwierdzenia przeprowadzonej transakcji.

Rodzaje i koszty przesyłki

Koszty przesyłki do Polski różnią się w zależności od sklepu, kraju i rodzaju kupowanych rzeczy. Informacje o kosztach przesyłki znajdziemy najczęściej w dziale „Help”, „FAQ”, „Shipping” lub „Customer Service”. Pamiętajmy, że szukamy informacji o przesyłkach zagranicznych („International Shipping” lub „International Orders”). Jeśli nie ma takiej informacji na stronie lub nie jesteśmy pewni ile zapłacimy za przesyłkę najlepiej przeprowadzić symulację naszych zakupów na formularzu zamówienia lub po prostu zadać pytanie sprzedawcy, podając dokładnie co chcemy kupić – jest to o tyle ważne, że koszty przesyłki mogą być uzależnione od wagi i wielkości zamówionych towarów.

I tak na przykład w Sklepie Victoria’s Secret (USA) opłaty za standardową przesyłkę do Polski są uzależnione od wartości zakupionych towarów i wyglądają następująco:

Wartość zakupionych towarów Koszt przesyłki
0.00 - 75.00 $19.95 $
75.01 - 125.00 $25.95 $
125.01 - 175.00 $30.95 $
175.01 - 250.00 $38.95 $
250.01 - 350.00 $48.95 $
350.01 - 500.00 $55.95 $
500.01 - 650.00 $65.95 $
650.01 - 800.00 $80.95 $
800.01 - 1000.00 $90.95 $


Inne sklepy, jak Frederick’s of Hollywood (USA), uzależniają koszt wysyłki od wagi zakupionych towarów. Przesyłka jest wysyłana pocztą zwykłą USPS Global Mail (jest to najtańsza dostępna metoda dostarczenia przesyłki z USA do Polski), a koszt ten kształtuje się następująco:

Waga do
[kg]
koszt przesyłki
[$]
Waga do
[kg]
Koszt przesyłki
[$]
Waga do
[kg]
Koszt przesyłki
w [$]
2,2518.258,5532.3014,8544.80
2,7019.359,0033.2515,3045.65
3,1520.459,4534.1515,7546.50
3,6021.559,9035.0516.2047.35
4,0522.6510,3535.9516,6548.20
4,5023.7510,8036.8517,1049.05
4,9524.7011,2537.7517,5549.90
5,4025.6511,7038.6518,0050.75
5,8526.6012,1539.5518,4551.60
6,3027.5512,6040.4518,9052.45
6,7528.5013,0541.3519,3553.30
7,2029.4513,5042.2519,8054.15
7,6530.4013,9543.10--
8,1031.3514,4043.95--


Limit wagowy jednej paczki: 19,8 kg.

Czas oczekiwania na przesyłkę (od chwili wysłania jej przez nadawcę) wynosi od 10-14 dni roboczych.

Przesyłka towaru i problemy z cłem

Robienie zakupów w sklepach internetowych należy do czynności bardzo prostych i przyjemnych. Problemy zaczynają się kiedy kupiony towar dociera do granic Polski. Według obowiązujących przepisów* cleniu podlegają towary, których wartość celna przekracza 22 euro (ok. 90 złotych). Biorąc pod uwagę fakt, że wartość celna obejmuje również koszty przesyłki towaru i ubezpieczenia, teoretycznie każda przesyłka powinna podlegać ocleniu. Na szczęście nie jest aż tak źle i czasami przesyłki o deklarowanej wartości przekraczającej 200 euro docierają do nas jako zwolnione z opłat celnych.

Jeśli chcemy uniknąć płacenia cła, korzystajmy ze sklepów, które zakupione towary przesyłają jako prezenty lub zaniżają ich wartość celną. W małych sklepach takich jak „The Wig Club”, „Glamourboutique” albo „Feeling USA” można o to poprosić. Lepiej też złożyć kilka mniejszych zamówień niż jedno duże. Koszty przesyłki będą większe, ale ryzyko wpadki na cle dużo mniejsze. Wybierajmy również najtańszą formę przesyłki: pocztą zwykłą lub lotniczą (Standard International Shipping). Żadna z powyższych informacji nie gwarantuje, że zakupione towary unikną cła. W znacznym stopniu maleje jednak prawdopodobieństwo „wpadki”.

Co można zrobić, kiedy nasza przesyłka wyląduje na cle? Zapłacić albo zażądać odesłania paczki do nadawcy). W najlepszym wypadku stracimy jedynie opłacone koszty przesyłki. Jeżeli mimo wszystko będziemy chcieli odebrać przesyłkę przyjdzie nam zapłacić cło, 22% podatku VAT oraz inne koszty (stawka celna na obuwie wytworzone** poza krajem Wspólnoty Europejskiej wynosi - 17%, na odzież - 12%, peruki - 2,2%, kosmetyki - 0%). Przykładowo: kupujemy buty za 100 USD, a za przesyłkę płacimy 30 USD. Jeśli przesyłka trafi na cło, to będziemy musieli dopłacić: 17% z 130 USD = 22,1 USD; 22% z (130 + 22,1 USD) = 33,46 USD; czyli 55,47 USD. Tak więc za buty zapłacimy łącznie 185,47 USD. Oczywiście płatności dokonujemy w złotówkach po kursie sprzedaży danej waluty w dniu clenia przesyłki.

W przypadku gdy przesyłka zostanie wysłana pocztą zwykłą (USPS Global Mail), po jej odbiór będziemy musieli udać się na pocztę i tam uiścić cło.

Najważniejszym czynnikiem, który decyduje o wyborze właściwej stawki celnej jest kraj pochodzenia towaru. Chodzi o kraj, w którym towar został wyprodukowany, a nie w którym mieści się sklep internetowy!!! Brak informacji o kraju pochodzenia towaru może skutkować naliczeniem cła według specjalnej, podwyższonej o 100% stawki celnej. Problemy mogą wystąpić także w przypadku niewłaściwie sporządzonej faktury przez sprzedawcę (np. nie podana waluta transakcji, data wystawienia faktury, itd.).


Jeżeli chodzi o zakupy w internetowych sklepach w krajach Unii Europejskiej (a raczej kupując towary wyprodukowane na terenie UE) nie ma już problemów z cłem. 1 maja 2004 roku, w dniu wejścia Polski do Unii Europejskiej, cła zostały zniesione. Natomiast podatek VAT pobierze od nas sklep internetowy. Jako członek UE nie jesteśmy już z niego zwolnieni. Bez oporów możemy korzystać z poczty ekspresowej i firm kurierskich.

* - Podstawa prawna: Kodeks celny – Tytuł VI, Dział I, Rozdział II: „Zwolnienia od cła w przywozie” art. 190.9 § 1 oraz art. 190.10 § 1 i § 2, również Tytuł II, Dział III: „Wartość celna towarów” m.in. art. 23 i art. 30 (§ 1 punkt 5).

Reklamacje

Może się zdarzyć, że trafimy na nieuczciwy sklep, który przyjmie od nas pieniądze, ale nie wyśle zamówionego towaru. Wtedy najlepiej skontaktować się z bankiem (wystawcą karty), który przeprowadzi procedurę odzyskania ściągniętej z karty kredytowej kwoty. Należy wtedy do Centrum Kart banku (wystawcy karty) przesłać kopię potwierdzenia zakupu w nieuczciwym sklepie internetowym. Bank zajmie się resztą i po wyjaśnieniu całej sprawy zwróci nam pieniądze. W przypadku, gdy towar został wysłany, a nie dotarł do nas w ciągu 30-45 dni, należy skontaktować się ze sprzedawcą i poinformować o tym. Zazwyczaj po kilku dniach zostanie nam zwrócona pełna kwotą jaką zapłaciliśmy za zakupy. Możemy również z różnych powodów zwrócić zamówiony towar. Niestety jest to operacja dość droga, ponieważ musimy pokryć koszty przesyłki do sprzedawcy, a zwrócona zostanie nam jedynie kwota jaką zapłaciliśmy za kupiony towar (bez kosztów przesyłki).

Więcej informacji na temat zakupów w zagranicznych sklepach internetowych można znaleźć na stronie e-platnosci.23.pl .

Autor: Dominika
Na podstawie informacji ze strony http://e-platnosci.23.pl oraz własnych doświadczeń.

Opublikowane przez:
Dominika
d0minika




Do artykułu dodano 1 komentarzy. Pokaż komentarze.



Powrót do: Przewodnik

Logowanie
Nick:
Hasło:

Ankieta
Czy uzyskałeś pomoc od organizacji LGBT ?
Trans-Fuzja
Tęczówka
Lambda
KPH
innej organizacji
nie otrzymałem/am pomocy
nie szukałem/am pomocy
Skomentuj

Wyniki ankiet
Użytkownicy
Zarejestrowanych: 8299
On line: 39
Zalogowani:
Wyszukiwanie
Myśl na tę chwilę
Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza
Albert Einstein

Skórka
Organizacje i grupy LGBT


sekcja dla całego środowiska Trans

całe środowisko Trans


głównie Les/Gay

Zaprzyjaźnione strony

Crossdressing ogłoszenia



Trans randki
Trans rande
Transgender dating
Copyright (c) 2004-2015 by crossdressing.pl